Algemeen


Kunt u de rolgordijnen komen opmeten en monteren?

Dit is momenteel alleen mogelijk in de provincie Noord-Holland. De kosten voor deze service zijn afhankelijk van de locatie en het aantal stuks. Vraag onze klantenservice naar de mogelijkheden. Link naar meten en monteren. Heeft Rolgordijnland.nl een showroom waar ik de producten kan zien? Dit is zeker mogelijk. Onze showroom is in Broek op Langedijk (nabij Alkmaar), maandag tm vrijdag zijn we van 09 tot 17 uur geopend. Het is op afspraak ook mogelijk om buiten deze tijden langs te komen. Neem contact op met onze klantenservice om een afspraak te maken. Link naar contactpagina

Hoeveel jaar garantie krijg ik?

Op al onze producten bieden we 24 maanden garantie.


Inmeten en Montage


Hoe kan ik zelf mijn ramen inmeten?

Het inmeten van rolgordijnen is heel eenvoudig, als u de handleiding volgt dan komt het helemaal goed. Als u twijfelt of vragen heeft dan kunnen we u altijd assistentie bieden. Dit kan bijvoorbeeld via het toesturen van een foto via Whatsapp (0623933993) of via mail Link naar contactpagina, maar telefonisch zijn we op kantooruren ook beschikbaar (0226701115).

Kan ik de producten ook zelf monteren?

Onze producten zijn bij uitstek geschikt om zelf te monteren, de bijgeleverde montagehandleiding helpt u hierbij. Deze handleiding is ook in onze shop te vinden. Link naar montagehandleiding

Leveren jullie ook het montagemateriaal?

Alle steunen etc. die nodig zijn voor de montage zijn inclusief. Als er schroeven nodig zijn voor de montage dan moet u deze zelf verzorgen aangezien wij als leverancier niet weten om wat voor ondergrond het gaat.


Bestellen


Hoe kan ik bestellen?

U kunt via de webshop uw bestelling invoeren, mocht dit niet lukken of u heeft ergens een vraag over dan is onze klantenservice uiteraard beschikbaar om u te helpen. Het is ook mogelijk om in onze showroom samen de bestelling in te voeren.

Hoe kan ik betalen?

In onze shop zijn diverse betaalmogelijkheden beschikbaar. Ideal, Creditcard, Afterpay, Mistercash, Paypal, Bancontact en Rembours zijn een aantal voorbeelden.

Zijn er nog bijkomende kosten wanneer ik een order plaats?

Wanneer u gebruik maakt van onze standaard betaal- en leveringsopties zijn er geen bijkomende kosten. Wanneer u echter gebruik wenst te maken van optionele diensten zoals levering onder rembours of een betaling met creditcard zijn er wel bijkomende kosten. Deze worden altijd gespecificeerd weergegeven tijdens het samenstellen van uw order.  

Zijn de prijzen inclusief of exclusief  BTW?

De getoonde prijzen op onze website zijn allemaal inclusief 21% BTW.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Wat vervelend dat er iets is mis gegaan! Onze klantenservice staat voor u klaar om zo spoedig mogelijk de problemen te verhelpen. Link naar contactpagina

Levert u alleen aan consumenten of ook aan zakelijke klanten?

Het is zeker mogelijk om als zakelijke klant bij ons te bestellen, we leveren veel aan interieurinrichters, projectinrichters en retailers. Neem contact op voor de mogelijkheden. Link naar contactpagina

Is het mogelijk om als bedrijf in het buitenland te bestellen met ‘btw verlegd’?

Dit is zeker mogelijk, we hebben veel zakelijke klanten in Belgie en Duitsland. Vraag onze klantenservice hoe dit in zijn werk gaat. Link naar contactpagina.

Ik ontvang geen updates over mijn bestelling, wat moet ik doen?

Het kan soms gebeuren dat de updates in de spambox (ongewenste post) van uw mail terecht komen. Als dit niet het geval is dan kunt u even contact met ons opnemen zodat we dit probleem op kunnen lossen. Link naar contactpagina

Er ontbreken onderdelen, wat nu?

Dit kan onverhoopt altijd gebeuren, als u contact met ons opneemt dan zullen we zorgen dat de missende onderdelen zo spoedig mogelijk naar u worden verzonden. Link naar contactpagina

Wat moet ik doen als de producten beschadigd zijn?

Dit kan onverhoopt altijd gebeuren, als u contact met ons opneemt dan zullen we zo snel mogelijk voor een oplossing zorgen. Graag ontvangen we uw ordernummer en een foto van de schade, zodat we snel kunnen handelen. Link naar contactpagina

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wij maken onze raamdecoratie geheel op maat en daardoor specifiek voor uw huis en ramen. Als de producten in productie zijn genomen is het daarom niet meer mogelijk de bestelling te annuleren of te retourneren.

Ik heb iets besteld maar zie dat er nu een actie is, kan ik nog gebruik maken van de deze korting?

Een actie is meestal van bepaalde en beperkte duur. Indien u een aankoop heeft gedaan voor of na een dergelijke actie, kunt u geen rechten ontlenen aan deze actie.


Betalen


Betaling mislukt of geweigerd?

Als het niet lukt om een betaling af te ronden dan staat onze klantenservice graag voor u klaar om u verder te helpen. Misschien dat een alternatieve betaalmethode een optie kan zijn. Link naar contactpagina


Bezorgen/Levering


Wat zijn de verzendkosten?

De verzending van onze producten is altijd gratis, geen bijkomende kosten dus voor u.

Kan ik mijn afleveradres nog wijzigen?

In de meeste gevallen is het geen probleem het afleveradres aan te passen. U kunt de wijziging aan onze klantenservice doorgeven. Link naar contactpagina

Wat is de levertijd?

Standaard is de levertijd voor Nederland en België 8-13 werkdagen. Indien de levering vertraagd is, ontvangt u hiervan binnen enkele werkdagen na het plaatsen van uw order bericht.

Mijn bestelling is nog niet geleverd, terwijl dit wel vandaag zou gebeuren, wat nu?

Als de koerier niemand op het aangegeven adres aantreft zal hij proberen het bij de buren af te geven. U heeft een briefje van de koerier in de brievenbus gekregen. Is het bij de buren niet gelukt dan komt de bestelling retour en zal er een nieuwe aflevermoment worden ingepland. U wordt weer vooraf hiervan op de hoogte gebracht.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Dit is mogelijk, tijdens het bestelproces kunt u dit ook aangeven. We zullen u dan informeren wanneer de bestelling klaar ligt. Het scheelt 1 a 2 werkdagen als u de bestelling zelf af komt halen.


Rolgordijnen


Zijn uw producten ook geschikt voor gebruik in de badkamer?

In veel gevallen zijn onze producten geschikt voor gebruik in vochtige ruimtes. Mocht u willen weten welke stoffen hiervoor beschikbaar zijn? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Link naar contactpagina

Wat is de kleur van het systeem?

U kunt zelf bepalen in welke kleur u het mechanisme en ketting wilt ontvangen, dit is een keuze tijdens het bestelproces.

Wat zijn de afmetingen van de bovenbuis en het systeem van een rolgordijn?

Tijdens het samenstellen van een product kunt u rechts in het scherm kiezen voor de technische tekening. Hier zult u de complete maatvoering terugvinden.

Wat zijn de afmetingen van de bovenbak (sierkap) van een duo rolgordijn?

De hoogte is circa 7cm, de diepte is circa 7,5 cm.

Is de bestelbreedte inclusief de montagesteunen/sierkap? Of is het de breedte van de stof?

De bestelde breedte is de maat inclusief de steunen/sierkap, de stof is altijd iets smaller. U kunt in de technische tekening de exacte maatvoering terugvinden

In welke kleuren is de sierkap bij de duo rolgordijnen verkrijgbaar?

Deze is verkrijgbaar in wit, zwart, grijs en beige. U kunt hier zelf een keuze in maken.

Kan een duo rolgordijn ook zonder sierkap worden besteld?

Dit is mogelijk. Na het plaatsen van de bestelling kunt u ons het bestelnummer doorgeven met dit verzoek. Wij zullen dit dan aanpassen.

Heeft u nog meer kleuren dan op de website staan?

Alle beschikbare kleuren staan op onze website. Er zijn dus geen andere kleuren beschikbaar buiten de collecties die op de website staan.

Ik heb de verkeerde maten besteld, wat moet ik doen?

Als de bestelling nog niet in productie is genomen kunnen de maten nog kosteloos worden aangepast, vraag onze klantenservice naar de mogelijkheden. Link naar contactpagina

Hoe kan ik een rolgordijn reinigen?

We adviseren een niet pluizende licht vochtige doek te gebruiken, zonder schoonmaakmiddelen.

Ben ik bij een verduisterende stof er zeker van dat er geen lichtinval is?

Door een verduisterende stof komt geen licht. Maar ook bij een rolgordijn met een verduisterende stof zijn aan de zijkanten nog lichtkieren open. Dit komt door de montagesteunen. De stof zelf is 100% verduisterend, maar het rolgordijn in zijn geheel is niet 100% verduisterend. Dit is inherent aan het product.

Blijft het doek van een rolgordijn mooi recht hangen?

Bij rolgordijnen is bolling van de zijden mogelijk, de zogenaamde cupvorming. Cupvorming is niet uit te sluiten, de maximale tolerantie hiervoor is 2,5% per strekkende meter. Bij grote breedtes kan de stof op de gestoffeerde onderlat plooitjes vertonen. Bij grote breedtes kan de bovenbuis licht gaan doorhangen, waardoor plooivorming in het doek ontstaat. Deze afwijkingen vallen niet onder de garantie maar zijn normale eigenschappen van het product.

Kan de kleurstaal afwijken van de werkelijkheid?

Er wordt gewerkt met een batch, dit is de productie van een bepaalde partij of kleur per keer. Daardoor is het altijd mogelijk dat de kleur iets kan afwijken ten opzichte van de vorige batch. Tevens kan de structuur van de stof iets anders zijn. Echter, dit zal nooit veel afwijken van de monsters die u heeft ontvangen.

Kan een rolgordijn ook met een sierkap worden uitgevoerd? Zoals bij duo rolgordijnen.

Dit is zeker mogelijk, dit is bij ons een apart product, hierbij de link: link naar rol in cassette